dissabte, 29 de març de 2008

Horari d'estiu

Aquesta pròxima nit caldrà avançar una hora els rellotges: a les 2.00 haurem de posar les 3.00, encetant així l'horari d'estiu. A Berlin això vol dir que aquest diumenge el sol sortirà cap a les 6.45 del matí, i gaudirem de llum natural fins allà les 20.05 h.

Summer time
At 2AM next night we will have to move the hands of our watches one hour forward, to 3AM. We will be then in the summer time, which means that daylight will arrive in Berlin at about 6.45AM on Sunday, and we will enjoy natural light until ca. 8.05PM.

14 comentaris:

Josep Lluís ha dit...

Dormirem una hora men, ys, tardarem uns dies en adaptar-nos i tot això en realitat, per que?. Hi ha alguna teoria però jo segueixo sense tenir-ho clar. No m'han convençut vaja...

nur ha dit...

A mi tampoc em convenç la utilitat d'aquest canvi d'horari, però la realitat és que tantes hores de sol, sumades a l'arribada de la primavera... doncs m'agraden, què hi voleu fer?

Normalment em canvia l'estat d'ànim positivament, tot i dormir una hora menys (que no és veritat) :)

enric ha dit...

Soc dels que tampoc estic convençut pel canvi d'horari.
A més a més jo em llevo molt aviat, per tant visc totes les hores de llum tots els dies de l'any.
Una cosa més per anar en contra és que al començament d'aplicar aquest canvi, si no recordo malament, el rei de les espanyes va fer publicitat de lo bé que ens aniria a tots plegats aquesta mesura. Miau !

Musafir ha dit...

Per cert, amb l'horari d'estiu, portarem a més a més dues hores per davant de l'horari solar natural que ens correspon per la nostra situació al meridià.
Al Marroc, per eixemple, no fan canvi d'hora, (ara en seran dues hores menys que a Europa), i a ple estiu, surt el sol a les 3 de la matinada i a les sis de la vesprada, es fa de nit. (Comprovat, que vaig "patir" la cridà a l'oració del matí al centre de Marraqueix, jeje).
El que passa, és que amb els horaris laborals que tenim a Espanya, no es nota molt el canvi: seguim alçant-nos a les 7, i entre menjar i pausa... tornem a casa no abans de les nou (si no ets funcionari, clar, jeje)I així no gaudim dels beneficis que diuen a Eurpoa que duu el canvi horari...

Saludets!

Sara Maria ha dit...

La veritat és que jo tampoc li veig la utilitat... A casa obro els llums abans, amb la qual cosa la despesa d'electicitat és més gran.

Cristina ha dit...

Doncs a mi m'encanta. Jo sóc funcionària i hi ha dos dies que surto a les 8 del vespre i tinc 1 hora de tren per tornar a casa (no arribo mai abans de les 9). Ara ja faré tots el viatges amb llum de dia!

Xavi ha dit...

A mi m'afecta negativament. Aquest cap de setmana té una hora menys. És clar que al canvi de tardor, hi ha una hora més. Compensa. Diuen que està molt vinculat a l'estalvi energètic, no he acabat d'entendre mai perquè...

Edu Casabella ha dit...

heyyy, no si val això de duplicar el post ...

Sylvie ha dit...

Vaja, havia desat el comentari a les Croniques de Barlin i ho havia d'haver fet aqui que veig que hi ha mes gent que pensa com jo!

Puji ha dit...

Quina mandra!

Josep Lluís ha dit...

Sort que ha estat en cap de setmana perquè, la matinada de dicendres a dissabte vaig canviar tots els rellotges, soc un crac!!!

Ferran ha dit...

Amics, el meu comentari ja l'he fet al Chronicles, així que, amb la vènia, passo de repetir-lo :-))

Edu no m'ho tinguis en compte: un dia és un dia, hehe...

Charlie Hi-Hat ha dit...

Sembla que els de Clickair encara no se n'han adonat.

Sylvie ha dit...

Ferran .. tot i no compartir aquet cas la teva opinio passa pel blog que hi tens un regalet..