dimecres, 16 de gener de 2008

Poesia en sons i imatges

Avui deixo la política de banda i recupero la sintonia d'una de les millors sèries que he vist mai per televisió. Milions de persones a tot el món estan d'acord que "Brideshead revisited" ("Retorno a Brideshead" es va titular a l'Estat) és poesia, és música celestial, és bellesa estètica, és... Aquest post d'en Quim m'hi ha fet pensar i, Quim, no me n'he pogut estar.
Si la veu veure, recupereu-ne els sons i tan de bò aconseguiu que se us posi la pell de gallina, com a mi. Si no la veu veure, descobriu-ne un bocinet i intenteu veure-la. En qualsevol cas, poseu-vos còmodes i gaudiu.


Poetry in sounds and pictures
I leave politics aside, today, and revisit a marvellous place where I had not been for the past many years. "Brideshead revisited" is one of the most outstanding series on television ever. Produced by Granada Television, it was first aired back in 1982 (25 years ago!) and portrayed a society through the everyday life of a wealthy family. The central ax was the friendschip of Charles and Sebastian. Very beautiful.
Recall it if you saw it in the past. Discover it otherwise. Enjoy it, in any case.

8 comentaris:

Mikel ha dit...

no l´he vist mai...

Sara Maria ha dit...

Realment una sèrie genial, poca televisió veig i menys en venia fa anys, però aquesta la seguia.

Ferran ha dit...

Mikel, no sé quin tipus de sèrie t'agrada veure. Si et van les clàssiques angleses, que acostumen a ser especialment excel·lents, aquesta no te l'hauries de perdre.

Valia molt la pena, eh, Sara Maria?

joan ha dit...

Una de les millors sèries que he vist i gaudit i com tu dius veure-la era poesia.
Gracies pel teu comentari al meu blog i si em permets seguiré visitant-te, m0agrada molt el teu blog . Salutacions

nur ha dit...

Quina gran sèrie, sí! Em sembla que rebuscaré pels Internets i els FNACs a veure si la refresco. Que en fa d'anys que la van fer a la tele, eh?

Ferran ha dit...

Ens anem llegint, doncs, Joan. A més d'aquí, també pots llegir-me a http://theberlinchronicles.blogspot.com, on escric sobre la meva experiència a la capital alemanya.
Salut!

Doncs mira, Núria, devia córrer el 80 i molt pocs quan van fer "Retorno..." per TVE. Jo tenia uns 15 anys i ja la vaig trobar genial. Ara fa cosa d'un parell d'anys la van tornar a emetre, aquest cop en català, per BTV. Què maca, coi!!

Musafir ha dit...

Vaja, Ferran!
Quina preciositat de sèrie.

Jo tenia uns cinc o sis anys quan la varen emetre per la TV. No la vaig vore aleshores perqué gairebé seria jo un infant, peró la cançó si la recorde, i temps després si vaig saber d'ella. A casa meua la vegeren, com moltes altres sèries angleses de l'època: (Arriba y abajo, o Yo Claudio). És que els anglesos en interpretació dramàtica són simplement perfectes.

En eixa època vivia jo a La Seu d'Urgell i estava aprenent català.
Veges tú, el que m'ha recordat la sintonia de Retorno a Brideshead...

Per cert, sembla que hi ha una versió en pel·lícula que s'estrenarà enguany, al setembre.

Saludets!

Ferran ha dit...

Ostres, Musafir, les sèries que cites són autèntiques joies: "Arriba y abajo", "Jo, Claudi"... excel·lents!
Aquesta pel·lícula... a veure com estarà, però sense els dos actorassos de la sèrie, no sé si serà el mateix.
Una abraçada!