diumenge, 13 de gener de 2008

Això sí que és un himne!

Robbie Williams m'encanta. De cançons n'ha tret unes quantes que m'han semblat genials, però aquesta supera tot el que havia escoltat d'ell. No és pas nova, ja fa mesos que sona, però jo m'hi he enganxat ara. Després de l'assumpte de l'himne que comentava en el post anterior, suggeriria als espanyols que es deixin de Marxes Reals i adoptin She's Madonna com a nou himne. Si cal fer-se esportista per escoltar-la al final d'una competició, em poso de seguida a practicar algun esport!
La lletra, a sota.



This really is an anthem!
In the last post, I talked about the undergoing controversy in Spain, regarding the new lyrics of the Spanish anthem. I would suggest the Spanish authorities to forget about nationalist ideas and adopt instead Robbie William's "She's Madonna" as the new national anthem of their country. I am perfectly aware this is not a new song, but I just got hooked and would keep listening to it over and over again. Enjoy it! (if you like it :-)

Oh, Madonna, Madonna
I don't miss you
Just who
You used to be
And you don't ring true
So please
Stop calling me
Your Love is a ten penny
You're dropping clues
Like you've got any
You got to choose
There's been so many ohhhh

I love you baby
But face it she's Madonna
No man on earth
Could say that he don't want her
This look of love
Says I'm leaving
You're frozen now
I've done the freezing
I'm walking out
Madonna's calling me

She's got to be
Obscene to be believed
That's her routine,
Not what she means to me
I found myself
By circumstance
Across a room
Where people dance
And quite by chance
She' danced right next to me

I love you baby
But face it she's Madonna
No man on earth
Would say that he don't want her
It's me not you
I've got to move on
You're younger too
But she's got her groove on
I'm sorry love
Madonna's calling me

Oh, Madonna, Madonna
I want to tell you a secret
We're having drinks
With Kate and Stella
Gwyneth's here
She's brought her fella
But all I wanna do
Is take Madonna home
I love you baby
But face it she's Madonna
No man on earth
Would say that he don't want her
It's me not you
I've got to move on
You're younger too
But she's got her groove on
I'm sorry love
Madonna's calling me

10 comentaris:

Musafir ha dit...

La veritat és que en Robbie canta prou be; aquesta no la coneixia, però. I bo,

Ara el que he trobat jo per youTube és un grup alemany que potser et sone: Söhne Mannheims i Xavier Naidoo. Hi ha un tema, "Und wenn ein Lied", que sona molt be, tot i ser cantada en alemany, jeje! (M'agrada escoltar temes en alemany, el que passa és que no és una llengua tant bensonant com el totpoderós anglés)

I només una nota curiosa amb alló de l'himne d'Espanya: ara diuen els de la comunitat musulmana d'Espanya, que "la Marcha de Granados" és inspirada en una composició d'un músic hispano-andalusí del segle XI, un tal Ibn Bayya, en la seua Nuba Al-Istihal. La podeu trobar i escoltar en aquest enllaç:

http://www.webislam.com/?ida=216


Saludets,

Puji ha dit...

Els himnes són himnes quan els sents dins el cor, no quan te'ls imposen.

nur ha dit...

Home, un himne no deixa de ser una convenció: el que ens imposen és triar-ne un o un altre, en tot cas, però jo només en sento un com a propi. L'altre, per molt que s'entestin, em sembla una cosa tan llunyana com l'himne alemany o l'americà.

És curiós, en canvi m'emociona la marsellesa.

El Robbie Williams també m'agrada força i la Madonna... jo, quina tia més camaleònica, eh?

Bona setmana! :)

Ferran ha dit...

Amic Musafir no havia sentit mai "Und wenn ein lied" i m'ha agradat. És maca. (A mi també m'agrada escoltar música en alemany; al contrari que la majoria, el so d'aquest idioma em sembla bonic. Pa gustos... :-)
He escoltat també aquesta composició i bé, si és anterior a l'himne espanyol, sí que devia servir d'inspiració a Granados, sí!

Puji, Nur justament com ho dieu; ni més, ni menys.

Bona setmana a vosaltres també!

zel ha dit...

Jo estic amb ells, res d'himnes, que no siguin sorgits d'una especial emoció, no pas per obligació. Ara, veus? M'agrada cantar els segadors... Petons.

Deric ha dit...

Dono suport a la iniciativa!!! On s'ha de signar?

Núria ha dit...

Els himnes expresen sentiments i objectius col·lectius, una cançó pot esdevindre himne sense ser "ofical", simplement perquè s'identifiqui amb un grup de persones. Un himme no es pot imposar... de vegades un himme que representi altres persones em pot conmoure, en canvi l'himmne espanyol amb lletra o sense se'm fa difícil d'escoltar, em neguiteja, em fastigueja, em pot fer enrabiar...
M'agradat la cançó del Robbie Williams.

Ferran ha dit...

Per alguna cosa deu ser, Zel A mi em passa el mateix: Els Segadors em fa sentir coses; "l'altre", pos no, francament! :-)

Obri'm una consulta popular, Deric? Segur que no ens quedem sols! ;-)

Ei Núria! Sí, completament d'acord amb el que dius. D'igual manera que l'himne "propi" representa allò que t'estimes, un himne imposat representa... el que representa!

Dani R. ha dit...

Madonna... quin gran mite d'adolescència...

Ferran ha dit...

Dani a mi el mite de l'adolescència, com a mínim pel que fa a la Madonna, encara em dura :-)