divendres, 24 d’agost de 2007

Quina barra!

Sorry. No ENGLISH Version available this time!
Ho he llegit aquest matí al diari i m'ha provocat el mateix efecte que m'hauria causat una hòstia traicionera: "(...) més obsessionats pel debat sobre la identitat que no pas pel debat sobre el país real", va dir ahir el President del Govern en relació als anteriors governs de CiU.
Em sembla molt significatiu que Montilla hagi utilitzat el mateix argument del PP i de gran part del PSOE per referir-se al que podriem anomenar "la qüestió catalana". Més que significatiu, em sembla terrible. D'entrada perque el "debat sobre la identitat", com el qualifica ell, és absolutament compatible amb polítiques pel "país real". Però és que a més cal tenir en compte que Catalunya no és un país "normal", perquè no té estat propi. És per això, senyor President, que es produeix un continuat "debat sobre la identitat", no per una altra cosa.
El que ha fet el President dient això és fer encara més gran l'escisió entre els votants d'E (abans ERC), com jo, i l'actual govern del país. Em va costar païr en Montilla d'entrada, ho reconec, però vaig voler creure'm que allò de "fer president de la Generalitat algú no català d'origen ens mostrava oberts i tolerants". Ara confirmo que, oberts i tolerants o no, ens donen pel sac dia sí, dia també. Fins i tot "els de casa", i aquest és el veritable problema.

15 comentaris:

Anònim ha dit...

En el fons tot és ètnic i d'on no n'hi ha no en raja.

En Montilla no s'hauria de poder presentar perquè no ha nascut aquí. No cal donar-li més voltes.
Com en qualsevol país del món.

M'en recordo del l'autobús de l'estatut i ni m'hi vaig acostar.
Perquè sabia que la pregunta: Qui és català? l'estatut no la formulava.
Total, si qualsevol pot ser català vol dir que ser català es no ser res, més o menys com el senyor Montilla que de català no en té res. D'espanyol sí, clar.

Si pertanys a un club on tothom pot entrar això no és un club ni és res.

Caldria dir no que hi ha dues Catalunyes sino que n'hi ha una i després els estranger i immigrants que són molt nombrosos.
El que no pots fer és que els lògics problemes de identitat dels immigrants també els tinguin la gent d'aquí de tota la vida redefinint què i qui és català cada dos per tres! :-D

Núria ha dit...

Hola Ferran, penso com tu, no som un pais normal i ara com ara les polítiques socials han d'anar de la mà de les polítiques identitàries. Pel que fa Esquerra, també penso que actualment participar d'aquest govern ens perjudica més que altra cosa, totalment diluïts, sense ningú capaç de donar un cop de puny sobre la taula si fa falta... el que no crec és que l'origen de l'actual President (no ha estat pas el primer de fora) sigui determinant, hi ha alguns "catalants" que no els voldria veure mai de Presidents de la Generalitat, algun del mateix PSOE com en "José Borrell"... o d'altres partits (Piqué, Sirera...) crec que és català qui ho vol ser i punt, independentment de l'origen.

En Ferran ha dit...

Benvolgut Anònim, a mi, francament, on neix una persona me la pela. El problema, al meu entendre, no és el lloc on neixes sinó si t'integres o no al lloc on vius. En 3 setmanes me'n vaig a viure a Berlín; sóc català, però mentre visqui allà vull "ser" també alemany, i aspiro que cap alemany em tanqui cap porta només per no haver nascut al seu país. En parlo la llengua, m'adapto als costums, als hàbits... vull ser un d'ells. Això hauria de ser motiu per no trobar-me murs al davant (mai més ben dir!).
Pel que fa a Montilla, que sigui nascut fora de Catalunya, com et dic, me la sua molt. Que porti aquí 1000 anys i el seu català sigui pitjor que el del meu nebot de 4 anys, ja no tant. Que acusi el "debat identitari" dels problemes actuals al país... em repugna, per demagògic.

Núria, no tinc res a matisar sobre el teu comentari. Com veus, estem bàsicament d'acord!

Lluís ha dit...

En Montilla com a bon espanyol li repugna el debat identitari perquè per ell no hi ha res a debatre. Això és Espanya perquè Catalunya ÉS D'ESPANYA i punt. A més, des del punt de vista castellà, per ell, l'etnicitat és molt important, és un racista espanyol que li fan urticaria els catalans, per això no aprèn el català, la seva consciència de castellano viejo no li permet.
I com deia ell: FETS I NO PARAULES. És català qui ho demostra amb els fets. En el seu cas no hi ha paraules. I de fets només n'hi ha d'obediència a l'amo castellà, per tant, ja està tot dit. FORA MONTILLA i tots els que l'han posat!!!!

En Ferran ha dit...

Lluís, la part on dius "(...) li fan urticària els catalans" em costa de compartit, tot i que com no el conec, ves a saber! Pel que fa a la resta de la teva reflexió, bàsicament en comparteixo el fons.

Anònim ha dit...

"Benvolgut Anònim, a mi, francament, on neix una persona me la pela."

Benvolgut Ferran el que tu pensis arrai.
El que importa és que un país és un país. I una de les coses que té és que es basa en la discriminació naturalment.
A mi em cau molt bé Alemanya no per això sóc alemany encara que hi vagi a viure si el fet de voler ser alemany divideix i confronta a alemanys que hi eren abans que jo.

Un dels criteris ser d'un país és haver-hi nascut. No cal discutir-ho és aixís i punt.
Pensar que qualsevol pot ser president del meu país sense ni tans sols haver nascut aquí és ingenu i amb efectes molt dolents pel país. I això val per a qualsevol país.


"El problema, al meu entendre, no és el lloc on neixes sinó si t'integres o no al lloc on vius."

Això és la teva única opinió. Molt influïda segurament perque a Catalunya hi ha hagut una immigració bestial i s'han fet malabarismes verbals per fer veure que a gent que a Catalunya se li'n fot és catalana.
Pot valdre per a cassos particulars. A nivell col·lectiu és incorrecte. Pensa estadísticament.

"En 3 setmanes me'n vaig a viure a Berlín; sóc català, però mentre visqui allà vull "ser" també alemany, i aspiro que cap alemany em tanqui cap porta només per no haver nascut al seu país."

Els alemanys tenen tot el dret a tancarte la porta pels motius que ells vulguin perque sencillament per a ells ets un estranger. I en els països com cal, els locals tenen prioritat sobre els estrangers.

La consigna "passeu passeu" d'en Sisa és pura ideologia que només a portat maldecaps.

Apart que els alemanys viuen amb la neurosi perpetua de ser els dolents i de no poder ser racistes. Lo qual els fa patètics.


"En parlo la llengua, m'adapto als costums, als hàbits... vull ser un d'ells. Això hauria de ser motiu per no trobar-me murs al davant"

Seria raonable però res més. No esperis que els altres països la gent sigui tant ingènua com Catalunya que a base de dir els catalans que s'integrin i "flexibilitzar" què vol dir català els immigrants se'ns pixen a sobre.

"Pel que fa a Montilla, que sigui nascut fora de Catalunya, com et dic, me la sua molt. Que porti aquí 1000 anys i el seu català sigui pitjor que el del meu nebot de 4 anys, ja no tant. Que acusi el "debat identitari" dels problemes actuals al país... em repugna, per demagògic."

El Montilla com tots els immigrants no vol sentir-se immigrant i en ves de dir que el problema d'identitat el tindria ell ens el passa a nosaltres.

Els de fora respecten els de dins. Aixís és com ha d'anar el món a tot arreu i a Catalunya no és aixís.

Només cal veure aquell programa que va fer tv3 on preguntaven als immigrants sobre els catalans. I no paraven de criticar. Jo els podria dir mil coses a ells i als immigrants espanyols que diguin el que diguin són immigrants igual.

Catalunya deixarà de ser un país xenòfil per culpa de les coses terribles que ens han passat que ningú vol explicar, a ser un país mínimament xenòfob com qualsevol país ha de ser per ser respectat.

En Ferran ha dit...

Anònim, no comparteixo més d'un 1% del teu missatge, del qual em desagrada extremadament el tò. Començar amb "El que tu pensis arrai" és la pitjor carta d'introducció: aquest és el meu bloc, només faltaria que no pugués dir el que penso! Tampoc no comparteixo que vagis de salvador del nostre país mentre fas errades ortogràfiques. El teu punt de vista, com si el mon estigués dividit en cossos estancs (estats), els elements aliens als quals mereixen ser patejats per intrusos, em sembla repugnant. Anònim, una cosa és estimar el teu país (cosa que jo faig, com a mínim, tant com tu) i una altra barrejar-hi l'origen de la gent. Tu, igual que jo, en Montilla i Pompeu Fabra, acabaràs sota terra més tard o més d'hora. I serà igual on havies nascut: vas ser, vas viure, vas treballar i vas palmar. Punt. Això sí és "aixís", com dius tu. El que tu defenses és pur racisme i em desagrada profundament, per no dir una altra cosa.
T'agrairé que no deixis comentaris en altres posts del bloc. Espero que puguis respectar el meu desig. Gràcies.

Anònim ha dit...

Em fa gràcia el teu to de "jo sóc bo i tu ets un dolent racista". És el que fa que per desgràcia que cada dia més gent es torni racista de debó.

Lo de "El que tu pensis arrai" no era en absolut un atac personal sinó que el que importa en la dinàmica d'una nació és més la estadística que res més.
Em sap greu que jo t'hagi ofès.

Lo que jo vaig de salvador de país ja té més gràcia. No sé d'on ho treus. XD

Lo de les errades ortogràfiques que vols que et digui... En faig!

Lo que el món està dividit en comportaments estancs és de la teva collita no la meva.

Jo penso que ser lliure en gran part és tenir control sobre la teva pròpia vida.
Quan se'm nega tenir control sobre el meu país se'm nega també la meva pròpia llibertat.

Dius que una cosa és estimar el país i l'altra barrejar l'origen de la gent.

Qui diu qui és català i qui no?
Ets tu que afirmes categòricament sense opció a debatre que l'origen no és important per a ser o no ser d'un país.
Hi haurà països on l'origen és important i en altres no.
Qui ha dit que a Catalunya no és important l'origen?
Qui ha fet creure que no ho és?
Des de quan fer valdre l'origen de la gent per ser d'un país és ser racista?

Jo puc creure que és important l'origen i tu pots creure que no ho és. El que NO pots dir és que a Catalunya l'origen importi o no.
Ets tu que ja afirma i imposa que l'origen no importa.
Jo no necessito tant afirmar que importa l'origen sinó afirmar que l'origen no importi és una afirmació no provada.


La xenofòbia és bona i sempre ho serà en la gran majoria dels casos.
Sé que això t'escandalitza però és el que afirmo. :-)

No parlo de fotre pallisses a gent de fora. Parlo de tenir control sobre el nostre territori.

Perquè si els catalans haguéssim estat més xenòfobs ara no tindriem tanta immigració.
De què m'ha servit a mi estar educat en la hospitalitat. De res.
Quan més bé tractes als de fora més en venen.
Aquesta és LA realitat.

Tindriem més control i per tant tindriem més llibertat per decidir què fem amb el nostre país.

Tu vés a viure a Alemanya quan tornis ja no sabràs qui ets ni reconeixeràs el teu país.

A Barcelona només el 20% dels nens parlen català al pati de l'escola.

Perquè només el 20% d'aquests nens són catalans de debó. I quant dic catalans de debó ja ni em refereixo a la sang que duen sinó al fet que els importa de debó qui són i d'on venen.

Tu no pots fer que algú sigui català només amb dirli-ho.
Quan fas això treus valor a la gent que s'ho ha guanyat i ha patit per aquest país.


Tant és, que un immigrant tingui voluntat de integrar-se si en venen de cop mil·lions i tots ells estan disposats segueix sent impossible de fer-ho.

La inmensa majoria de problemes que té aquest país són deguts a una immigració genocida. I per immigració genocida no entenc una immigració composta per genocides. Sino que MASSA gent que per més bona persona que siguin es carreguen un pais.

Aquesta és la realitat que no vols afrontar.

No és el mateix un immigrant sol que mil·lers de immigrants junts.

On poden veure la seva tele, tornar al seu país sovint i estar comunicats continuament amb la gent del seu país.


La creença en una Catalunya oberta només ha portat problemes als catalans que hem hagut d'afrontar gent no només miserable econòmicament sino culturalment.


Ja t'agradaria que fos només racisme. Saps de sobres que no en sóc.

La teva visió del món oberta està molt bé quan tens un estat independent on la gent pot decidir democràticament qui entra i qui no entra al seu país.

Però aquest NO és el cas de Catalunya.

Ningú m'ha preguntat si deixava passa o no més d'un mil·lió de persones al meu pais en deu anys.
No m'ho han preguntat perquè ja sabien el que molta gent com jo respondria.

*La autèntica realitat és que si hagués democràcia de debó aquesta immigració massiva no s'hagués produït.*

En definitiva crec que els partidaris de la Catalunya oberta NO ESCOLTEN perque penseu que teniu tota la raó.
Són DÈSPOTES IL·LUSTRATS.

En definitiva crec

Ferran ha dit...

Anònim, dius tantes coses que no puc rebratre-les totes, francament. En general, honestament, estic entre "en desacord" i "absolutament en desacord" amb el que dius, però tot són opinions.
A mi, tornant al debat inicial, l'origen no em fa cap por; el que sí me'n fa i pel que hem de treballar tots plegats és per aconseguir la integració dels que venen de fora. Pensa, amic anònim, que no aconseguiràs pas aturar un fenòmen global, que cada cop ho és més: la mobilitat. Per gust o necessitat, la gent cada cop es mou més. Així doncs, ja que és inevitable, treballem per aconseguir que qualsevol persona que arribi a un lloc nou s'hi integri, se'l faci seu i sigui un més. Evidentment, segur que estariem d'acord a dir que aquesta és feina, sobretot i en primer lloc, de qui es mou, per gust o necessitat, oi?
Suposo que tots dos ens estimem el nostre país, però cadascú percep i afrontaria aquest repte d'una manera radicalment diferent.

Anònim ha dit...

Sobre la mobilitat. La mobilitat durarà mentre duri el petroli.
No ho dic com un fet sinó és la meva opinió.
El petroli té un límit.

Sobre la globalització que no es pot aturar.
Crec que aquesta és una afirmació falsa.
Quantes -istes/ismes han afirmat això mateix?
I tant que és pot aturar.

Hi ha un munt de coses que es poden aturar que tothom creu que són imparables. I això tant pot ser bo com dolent.

En el suposat cas que fos imparable ho seguiria veient com una necessitat no com una virtut.
La globalització no seria una cosa bona, seria una cosa i punt.

Crec que fas de la necessitat virtut en la immigració.

Jo quan parlo en català SEMPRE amb estrangers o no, t'asseguro que no ho faig per integrar-los.
Si foten el camp del meu país molt millor.
El pensament xenòfil català és un dels grans errors d'aquest país.
Cal egoïsme col·lectiu en els catalans.

La globalització PERJUDICA Catalunya i els catalans per una raó molt simple que no deixaré d'esmentar.
La desproporció. Cap país del món ha rebut tanta immigració en un segle.

Un pregunta per escandalitzarte més:

¿Quants catalans "de tota la vida" delinquents hi ha fora o a dins de la presó?

Te la podria plantejar d'una altra manera:
Quants no catalans hi ha a fora o a dins de la presó?

O també faràs el truc d'assignar catalanitat a qui no en té ni una mica?

Em dirás que de delinquents n'hi ha a tot arreu i a tots els països i races i tindràs raó.
Però en uns països, per les raons que sigui(culturals, etc...), en tenen més proporció que d'altres.

Em diràs que la majoria de la gent que ve "és bona gent" com a tot arreu.

Però el cas és que quan venen uns venen els altres.

Si a mi un estranger mata al meu germà tinc tot el dret de voler fotre fora tots els estrangers encara que només una part en sigui responsable.

Perquè si no haguessin vingut el meu germà estaria viu.
A sobre de suportar la mort tràgica d'algú proper la gent com tu em diria que sóc dolent i racista per simplement afirmar la frase anterior.


I que una majoria de immigrants no siguin culpables perquè l'únic que venen és a guanyar pasta no justifica haver de suportar i tolerar les coses que passen aquí.

Ferran ha dit...

Ok, anònim, llegit i confirmat que no ens posarem d'acord mai de la vida. Segueixo sense entendre els teus plantejaments i, més encara, algunes coses que dius fins i tot em fan sentir malament. Que et vagi bé, doncs. I a la resta de nosaltres, catalans d'origen o no, també. Salut!

Anònim ha dit...

Que Déu t'acompanyi i et faci veure la llum.

Anònim ha dit...

Hola Ferran sóc altra vegada l'anònim.

No tens ganes de contestar. Però no és que no entenguis els "meus" arguments. És que no hi ha més cec que el que no vol veure.
El lògic seria que refutesis cadascun dels punts que plantejo si em vols convèncer.

Adéu-siau.

nur ha dit...

anònim: potser és que no vol convéncer a ningú i, d'altra banda, rebatre punt per punt tots els teus arguments vol dir una certa inversió de temps donada la llargada dels teus comentaris, eh?

Bé, potser em foto on no em demanen

Ferran ha dit...

Anònim, no tinc cap intenció ni interès a convèncer ningú de res. Ciao!

Nur, ets més que benvinguda, com saps :) I sí, certament caldria mooooolt de temps per respondre taaaaaaaaaants arguments!