dilluns, 9 de juliol de 2007

Cal?

ENGLISH Version below
Diverses marques de GPS estan començant a introduir el català en els seus navegadors. A partir d'ara, els usuaris disposaran dels menús i les locucions, doncs, en la nostra llengua.
Millor tard que mai, com se sol dir. Però avui la intenció no és escriure sobre la llengua sinó sobre l'aparell en sí. Em fa molta gràcia veure cada cop més cotxes amb el putu GPS incorporat com un element més del cotxe i no puc evitar preguntar-me si cal: Cal portar un GPS si cada dia fas el mateix recorregut, entre el carrer Tarragona (per posar un nom) i l'Av. Meridiana (per posar un altre nom?); cal gastar-se la pasta que costa un trasto d'aquests perquè ens digui allò que podem saber de gratis consultant un planell o, més ràpid, l'internet? (per exemple, el web
www.viamichelin.com); cal?
Ei!, que em sembla de conya que la gent se'l compri, l'utilitzi i sigui feliç, eh?, no critico l'adquisició en sí sino el fet que ens engatussin amb més i més aparells cada dia i ens facin creure (o ho pretenguin, si més no) que sense ells no som moderns, no anem a la moda o som, simplement, uns alternatius que ens queixem per tot.
Coi, i si tenen raó?!?
Is it really necessary?
Several GPS models are incorporating Catalan among their languages, which is a good piece of news for all Catalan speaking (& GPS users, of course!) people. Better late than never, as they say. But today's post isn't intended about the language issue, but about the device, the GPS, itself. I find it funny to see these days that so many cars have now one of them. Quite a lot of them probably belong to people driving every day from their homes to their work places, and back. A GPS is, in this case, not the most necessary of the technological devices to use, is it?
This makes me think of all the things we are "invited" to buy, via publicity. Technology evolves so fast these days that we have hardly the time to get used to a device before a superior version of the same invention takes its place. But, of course, if you do not have a GPS (or an mp4 or whatever) then you're not modern, not in fashion and are, simply, a non-stop complaining alternative guy.
Shit, what if they're right?!?

6 comentaris:

kanuddao's ha dit...

Per a un ús diari (i per a un recorregut rutinari) suposo que no... però jo el trobo pràctic per per si has d'anar a un lloc concret i no en tens ni fava (jo em faig un lio amb els recorreguts del viamichelin! un desastre, vamos).

Lo del català... ole!!!!!

Mikel ha dit...

Jo crec que aquest tipus d´aparatos ens fan mes tontos..
Jo per feina vaig a moltes ciutats i fins ara em fixava molt per on anar etc etc , ara vaig seguint les instruccions com un tonto sense pensar en res mes per lo que arribara un dia que si un dia vaig amb algu sense GPS no se anar enlloc... Igual que lo del pip-pip fent marxa enrera per aparcar , es molt practic pero ens fa tontos...

Edu ha dit...

I necessitem un móvil amb càmera amb 200 milions de megapixels, que tingui videoconferència i que gairabé et fagi el dinar?

El món cada dia està més tecnificat i ja apareixen gadgets que a vegades flipes i si no mireu això:

http://www.elmundo.es/navegante/2007/07/11/tecnologia/1184147554.html?a=7d12d62a7c129d242aa980c046c297e9&t=1184165380

(si ja se que és El Mundo però s'ha de conèixer l'enemic)

en Ferran ha dit...

kanu, si és que en realitat, no et pensis, estic segur que és molt pràctic. només que em fa ràbia que treguin tantes coses al mercat, tan de pressa, que gairebé no tens temps d'assimilar-les.

mikel, també ho penso. ho tenim tot tan fàcil, tan a mà que no cal utilitzar el cervell. mama, por!

edu, hauries de veure la cara que va posar la noia de la botiga on vaig comprar l'últim mòbil. Jo: "Hola, tens un mòbil amb el menú en català i que NOMÉS serveixi per trucar i enviar sms?". Va ser molt divertit :)
La notícia del link que ens passes és brutal!!

nur ha dit...

Doncs a mi m'agrada això del GPS: em va fer molta gràcia el primer cop que en vaig veure i sentir un (en castellà, però era d'un amic meu madrileny). Jo no me'n compraré pas un perquè no tinc cotxe i amb el web de TMB i el de Renfe ja en tinc prou :P

en Ferran ha dit...

nur, potser podries comprar-ne un pels conductors de tren que no saben ben bé com guiar els seus "vehicles"! (léase accidente del Euromed de fa 3 setmanes :)